Google Analytics, czyli statystyki na stronie

Poleć:
Informacje o artykule: Poziom trudności: 2/42-4-80 Dostęp: Freesilver-80

 

Google Analytics to zestaw narzędzi do mierzenia wielkości sprzedaży lub dystrybucji treści i liczby konwersji, dodatkowo zapewniających bieżący wgląd w to, jak użytkownicy korzystają z naszej witryny, jak do niej dotarli i co możemy zrobić, by chętnie do niej wracali.

W ramach jednego konta możemy generować raporty, dowiedzieć się, które części witryny mają dobrą skuteczność, które strony są najpopularniejsze. Możemy mierzyć skuteczność kampanii w mediach społecznościowych, analizować zachowania użytkowników, ich reakcje na udostępniane treści social media. Możemy również poznać relacje i zachowania użytkowników urządzeń mobilnych. Funkcje analityczne pokażą nam, jak wielu użytkowników przyciągamy do witryny, w jaki sposób oni z niej korzystają i jaką osiągamy np. sprzedaż.

W opinii wielu użytkowników, Google Analytics jest najpełniejszym i najdokładniejszym zestawem narzędzi, spośród bezpłatnie dostępnych na rynku. Z drugiej strony, mnogość funkcji i skala zaawansowania różnych opcji, początkowo może przerażać. Być może dojdziesz do wniosku, że nie potrzebujesz tak pełnego narzędzia, szczególnie na początku drogi ‘e-‘. Z pewnością jednak nadejdzie taki moment, w którym będziesz chciał dokładniej poznać zachowania użytkowników Twojej witryny i wówczas z pewnością powinieneś rozważyć możliwości Google Analytics. Tym bardziej, że sam proces połączenia z WordPress’em jest stosunkowo łatwy.

Prawdopodobnie masz już jakieś konto Google, więc po prostu zaloguj się na tej stronie:

 

To tutaj będzie centrum zarządzania statystykami i analizami Twojej strony / Twoich stron (nawet do 100):

Klikamy z zakładkę ‘Administracja’, a następnie ‘Utwórz konto’ lub wybieramy z rozwijanej listy ‘Konto’ opcję ‘Utwórz konto’:

Wypełniamy prosty formularz, zaznaczamy odpowiednie zgody i potwierdzamy całość kliknięciem w ‘Pobierz identyfikator śledzenia’:

Po zatwierdzeniu zobaczymy unikalny identyfikator oraz wygenerowany fragment kodu, które  warto skopiować i zapisać sobie na później:

Teraz musimy wykonać tylko jedną rzecz – wkleić powyższy kod w naszą witrynę, w taki sposób, aby znalazł się w kodzie HTML wszystkich stron, które mają być analizowane. Zazwyczaj uniwersalnym rozwiązaniem będzie wklejenie go w plik ‘header.php’ lub ‘footer.php’ naszego motywu, czyli pliki nagłówka lub stopki, które są automatycznie doklejane do każdej strony. Większość dobrych motywów ma do tego przygotowane odpowiednie miejsce, np.:

W przypadku, gdy nie posiadamy motywu ze specjalną opcją, możemy skorzystać z dwóch innych metod:

 

Od tej chwili Google Analytics zacznie gromadzić informacje na temat całego ruchu na naszej witrynie. Oczywiście pierwsze, sensowne informacje pojawią się po kilku dniach. W każdej chwili  możemy zalogować się na konto Google Analytics i rozpocząć analizę informacji:


 

Udostępnij:

Dodaj komentarz

Zgoda na cookies. (info)

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij